سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذربایجان و زلزله ای بزرگ به وسعت جهان با اجلاس عدم تعهد ها

شنبه 91/6/4 3:25 عصر| | نظر

همه با اسراف و تبذیر اموال عمومی مخالف هستند اما هزینه هایی که کشور برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد انجام می دهد، در جهت هرچه بهتر برگزار کردن این نشست است و با توجه به اهمیت موضوع فوق در دوران کنونی و قبول ریاست سه ساله کشورمان بر آن، در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی می باشد

 

همه با اسراف و تبذیر اموال عمومی مخالف هستند اما هزینه هایی که کشور برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد انجام می دهد، در جهت هرچه بهتر برگزار کردن این نشست است و با توجه به اهمیت موضوع فوق در دوران کنونی و قبول ریاست سه ساله کشورمان بر آن، در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی می باشد.


غریو - اسلام و به تبع آن حاکمیت اسلامی، مجموعه داریای ابعاد گوناگون و مختلف است؛ که زیاده روی یا کوتاهی در هریک از جهات می تواند باعث غفلت از سایر موارد و اصول موجود در نظام دینی شود.توحید محوری و ولایت مداری، مبارزه با دشمنان خدا و مستکبران عالم، اقتصاد عدالت محور، آبادانی و توسعه کشور، یاری ضعفا و مستمندان جامعه، عدالت اجتماعی در سایه مردم سالاری دینی و ... از این نمونه جهات است که باید با رعایت اعتدال و به صورت همزمان و صرف هزینه های متناسب با ارزشگذاری و اولیت بندی، به آنها پرداخت تا بتوان در سایه اسلام پیشرفت کرد و به جهان نشان داد که این پیشرفت نه تنها ممکن است بلکه بهترین نوع آن نیز هست.

 

در این بین مبارزه قاطعانه با مستکبران که مصداق بارز آن امریکا، رژیم اشغالگر قدس و صهیونیسم بین الملل است، از اصلی ترین آرمان های ملت و حکومت ماست؛ چرا که همه می دانند با نابودی و زیر پا گذاشتن این دشمنان است که می توان عدالت را در سرتاسر جهان گسترش داد و داد مظلوم را از ظالم گرفت و به یاری مستضعفان عالم شتافت.

 

اکنون نیز در این پیچ تاریخی دنیا که مسلمانان به مدد بیداری اسلامی می توانند در ان نقش بازی کنند، این ملت، انقلاب و حکومت ماست که باید نقش اصلی و هدایت دنیا را به سمت جامعه نبوی و آرمانشهر مهدوی عهده دار باشد و تیر خلاص و مُهر پایانی باشد بر سلطه صهیونیستی که بقای خود را در غفلت و خواب ملت ها می داند.

 

اما در این بین سوالی که مطرح است این است که چرا افراد معدودی که بعضاً داعیه دار هم هستند، در این وضعیت بدر و خیبر جمهوری اسلامی و شرایطی که نظام سلطه به سرکردگی امریکا و صهیونیسم بین الملل در حال فروپاشی از درون هستند و این نفسهای آخری هم که می کشند با زور و فریاد رسانه هایشان است؛ همیشه علاقه دارند با چهره هایی ارشادگونه و دلسوزانه مسایل را منحرف کنند و همصدا با بوق های استکبار، پازل دشمن را تکمیل کنند و سوژه داغ رسانه های بی رونق و تکراری استکبار باشند.

 اهمیت اجلاس

تلاش 33ساله نظام سلطه برای انزوای جمهوری اسلامی ایران تلاشی فراگیر به منظور انزوای اسلام و مسلمانان در جهان است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی چنان ترسی در دل جبهه استکبار افتاد که هر آن در فکر مهار جمهوری اسلامی بودند تا ایران جدید به الگویی برای سایر ملت‌ها و کشورها تبدیل نشود.

 

دعوت ایران از سران بیش از 120کشور برای حضور در اجلاس غیرمتعهدها که در روزهای آینده شاهد برگزاری آن در تهران خواهیم بود، از نشانه‌های نقش جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است. این سندی است بر رد ادعای نظام سلطه مبنی بر انزوای ایران و نیز اثبات شکست پروژه‌های مختلف مهار ایران اسلامی توسط غرب. قطعا مهمترین فایده این نشست قطع امید نظام سلطه از انزوای ایران است. دشمنان که 33سال در طلب انزوای ایران می‌کوشند و طی یک دهه اخیر نیز به هر ترتیبی از جمله تحریم‌های گوناگون و صدور قطعنامه‌های متعدد سعی در انزوای ایران داشته‌اند، با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها متوجه این واقعیت می‌شوند که نقش ایران در نظام بین‌الملل فراتر از آن است که بتوان به انزوا کشاند.

باور این واقعیت از سوی نظام سلطه برای ایران چند سود دارد از جمله آنکه:

1- بدون در نظر گرفتن نقش بین‌المللی ایران به موقعیت و موفقیتی دست نخواهند یافت.

2- با پذیرش نقش ایران در سطح جهانی، بنابر قواعد و تعهدات در چرخه بین‌المللی مجبور به برداشتن تحریم‌ها و سایر فشارها از روی ایران می‌شوند.

3- دست از کینه‌توزی و تلاش برای حذف نظام جمهوری اسلامی از نظام بین‌الملل باید بردارند و ضمن پذیرش نقش‌های ایران در عرصه بین‌المللی رقابت سالم را در پیش گیرند.

4- و در چنین حالتی تبدیل و تغییر معادلات جهانی به طوری که وزن سنگین ایران در نظر گرفته شود، قطعی است.

 

همچنین تلاش‌های 1+5 برای تداوم مذاکرات با ایران نیز نشان می‌دهد که غرب به سنگینی وزن ایران و نقش‌های پررنگ جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و برگردان و انعکاس منفی اثر تحریم‌های ضدایرانی در عرصه جهانی پی برده است.

 

بهترین سود در شرایط فعلی برای جمهوری اسلامی ایران که یک جبهه مقابل جبهه استکبار را تشکیل داده است، رسیدن به برتری در اوضاع بین‌المللی است. بزرگترین تلاش مقامات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی باید برای تاثیرگذاری مثبت بر معادلات بین‌المللی متمرکز شود؛ آن‌چنان که علاوه بر مثبت نگه داشتن نظر کشورهای میهمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران، معادلات بین‌المللی نیز از دریچه این اجلاس به نفع ایران رقم بخورد و به عبارتی دولت‌های دشمن در تنگنای اراده ملت‌ها و دولت‌های دوست ایران قرار گیرند.

به طور طبیعی وقتی 120 هیات کار‌شناسی، وزار خارجه و سران کشور‌ها در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا می‌کنند قطعا یک فرصت طلایی ایجاد خواهد شد تا یا زمینه مراودات با این کشور‌ها در همه ابعاد چه سیاسی، چه اقتصادی، چه فرهنگی و اجتماعی فراهم شود و یا سطح مراودات افزایش یابد.

بازی در زمین دشمن یا خدمتی به نظام سلطه

امروز کشورمان همزمان با آماده شدن برای برگزاری کنفرانس کشورهای غیر متعهد در شهریور ماه، متأسفانه داغدار خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله اخیر در اسان آذربیجان شرقی نیز هست که خوش بختانه و به همت مسئولین و پیگیری های رهبری معظم، نهایت تلاش ها و اقدامات برای رفع مشکلات و کاهش رنج های زلزله زدگان آن منطقه صورت گرفته است که به نوبه خود و در مقایسه با سایر کشورها کم نظیر است.با این تفاسیر و همه شواهد موجود؛ کسانی که در دوران فتنه سال 88 نیز مواضعشان همواره در حمایت از فتنه گران بوده و همچنان نیز در کوره راه خود، چراغ هایشان را پشت سرشان گرفته اند و در سراشیبی گمراهی پایین تر می روند؛ به جای آن که همراه با رهبری معظم، مردم و مسئولین فکری به حال کاهش مشکلات عزیزانمان در آذربایجان کنند؛ باز هم با دروغ شمردن همه اقدامات انجام گرفته در مناطق زلزله زده آذربایجان، در راستای گام های زهرآگین دشمن برای ناامید ساختن ملت بزرگ، فهیم و استوار ایران از جمهوری اسلامی، اقدام می کنند.

 

همه با اسراف و تبذیر اموال عمومی مخالف هستند اما هزینه هایی که کشور برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد انجام می دهد، در جهت هرچه بهتر برگزار کردن این نشست است و با توجه به اهمیت موضوع فوق در دوران کنونی و قبول ریاست سه ساله کشورمان بر آن، در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی می باشدجمهوری اسلامی ایران که با راهبری ولایت فقیه و حمایت ملت هوشیار و همیشه در صحنه، پرچمدار معنوی حرکت بیداری ملت ها است، با برگزاری این اجلاس و ریاست بر آن نفوذ خود را در گستره بین المللی افزایش داده و پرچمدار دیپلماتیک ملت های آزاده جهان نیز باشد و إن شاءالله همان گونه با حضور نظام جمهوری اسلامی، شاهد فروپاشی بلوک شرق و شوروی بودیم، شمارش معکوس غرب هم به زودی به پایان خواهد رسید.

 

البته ما هنوز هم نفهمیده ایم چگونه و با کدام استدلال و مدارک، همه شواهد و مسئولین و مردم دروغ می گویند و تنها همین تعداد هستند که ادعا می کنند درست می گویند؟!!والعاقبه للمتقین


پیوند‌ها

پیوند‌ها