سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قانون شکنی جمالزاده به رسم پدرجاسبی

دوشنبه 89/6/8 7:36 عصر| | نظر

در پی رای کمیسیون انتصابات سازمان بسیج دانشجویی استان فارس و  تصمیم  ریاست محترم این سازمان مبنی بر صدور حکم سرپرستی بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد شیراز برای یکی از دانشجویان ارزشی مقطع کارشناسی ارشد از یک سو  و تلاش  لابی های سنگین عوامل ریاست این واحد جهت ممانعت از اجرای این حکم از سویی دیگر ذکر چند نکته ضروری می نماید. 

1- نقش انکار ناشدنی دانشگاه آزاد و ریاست آن در جریان فتنه ?? غیر قابل انکار است. انتشار نامه ای محرمانه در خصوص ورود اعضای هیئت علمی و اساتید به طور رسمی در انتخابات به نفع یکی از کاندیدا و راه اندزای سایت جمهوریت در جهت تشویش اذهان عمومی و مقابله نرم با نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت قانو ن از سوی دانشگاه آزاد یکی از صدها عمل خلاف قانون و مصلحت نظام است که از سوی این سازمان به ظاهر علمی صورت گرفت.

2- مدیریت سیاسی و خفقان موجود در دانشگاه آزاد مجال هر گونه نقد و کار فرهنگی عمیق و دانشجو محور را از دانشجویان این دانشگاه سلب نموده تا آنجا که به جز بسیج دانشجویی هیچ تشکلی تاب و توان حضور و فعالیت در این دانشگاه را نداشته و ندارد.

3- قبل از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولین بسیج دانشگاه ها پس از پیشنهاد سازمان بسیج دانشجویی به تأیید رئیس دانشگاه منصوب می شدند تا آنجا که رأی استصوابی ریاست واحد بعضاً منجر به تغییر اساسی نظر سازمان بسیج دانشجویی می شد و اگر با اصلاح فی ما بین و تعامل مسأله حل نمیشد این رئیس واحد بود که عملا  رأی و نظر نهایی را در نصب (نه در عزل و قبول استعفاء) می داد و دارای نقشی تعیین کننده بود.

با این شیوه اگر رئیس دانشگاه فردی مخالف منویات سازمان بسیج دانشجویی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و منتسب به جریان معلوم الحال حاکم در دانشگاه آزاد بود عملاً مانع بر سر کار آمدن مسئول بسیج انقلابی و عدالتخواه می شد. به عنوان مثال در بهمن سال88 پس از شکست سیاسی این سازمان به ظاهر علمی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری، رئیس فعلی دانشگاه ازاد شیراز در یک اقدام سیاسی یا به عبارتی در یک عقده گشایی جناحی پس از شکست کاندیدای مطبوع این دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری  مانع اجرای تصمیم کمیسیون انتصابات ناحیه بسیج دانشجویی استان شد.

4- اینک با اصلاح آئیین نامه اجرایی قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی وظیفه نصب، عزل و قبول استعفاء مسئول بسیج دانشجویی دنشگاه بر عهده مسئول بسیج دانشجویی استان است اما گویی دانشگاه آزاد همانند گذشته حاضر نیست حاکمیت قانون و مصوبه شورای عالی انقلابی فرهنگی را بپذیرد. لازم به ذکر است در قانون سابق  نصب سرپرست نیز به عهده رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان بوده است.

5- مدتی است تغییر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز بحث روز محافل دانشگاهی شیراز گردیده است. ماجرا از این قرار است که مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان پس از رای کمیسیون انتصابات بسیج دانشجویی استان تصمییم به تغییر سرپرست سابق بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد شیراز پس از 7 ماه سرپرستی (طبق قانون حکم سرپرستی برای مدت 3 ماه معتبر است و تا ?ماه دیگر نیز قابل تمدید است) نموده و یکی دیگر از دانشجویان را طی حکمی به عنوان سرپرست معرفی کرده است.

مطابق قانون اصلاحی و حتی قانون سابق تعیین سرپرست بسیج دانشجویی در اختیار مسئول بسیج دانشجویی استان است و این مقام  می تواند رأساً و بدون مشاوره با دانشجویان و رئیس واحد اقدام به تعیین سرپرست نماید.

ریاست واحد دانشگاه آزاد شیراز گویا تاب تحمل قانون را نداشته و باز هم خلاف قانون اقدام به سنگ اندازی در تصمیم بسیج دانشجویی می نماید و با رایزنی های بچه گانه و دور از شان یک مدیر دانشگاهی سعی در دخالت در تصمیم کمیسیون انتصابات بسیج دانشجویی استان را دارد. جمالزاده  با این کار خود همانند پدر سازمانی خویش (جاسبی) سعی در ایستادگی در مقابل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد.

6- و اینک چند سوال:

فرار از قانون و خودرأیی تا به کجا؟

تعیین مسئول جدید بسیج دانشجویی چه ضرری می تواند برای این واحد دانشگاهی ( از نوع آزاد آن) داشته باشد؟

چرا رئیس دانشگاه آزاد واحد شیراز به خود اجازه می دهد در مقابل تصمیم به حق و قانونی انقلابی ترین نهاد نظام جمهوری اسلامی بایستد؟

دانشگاه آزاد شیراز که در مدیریت سیاسی و فرهنگی خود عاجز است چگونه می تواند برای بسیج دانشجویی به عنوان ریشه دارترین تشکل دانشجویی تعیین تکلیف کند؟

آیا فردی که گرایشات اصلاح طلبانه خود را پنهان نساخته و به عضویت در شورای اصلاح طلبان در استان بوشهر معروف است صلاحیت و مشروعیت دخالت در تصمیمات مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد؟

دانشجویان دانشگاه ازاد هنوز خاطره تلاش آن مدیر دلسوخته نظام ؟؟؟!!!را در جهت هرچه بهتر برگزار شدن سخنرانی مهدی کروبی، غلامحسین کرباسچی، جمیله کدیور، مرعشی و... در ایام انتخابات دهم ریاست جمهوری از یک سو و قطع برق در حین جلسه حامیان دکتر احمدی نژاد و تلاش در جهت لغو جلسه نماینده ستاد دکتر احمدی نژاد را از سویی دیگر فراموش نکرده اند.

اینک دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد باید به هوش باشند تا اسیر این صحنه ارایی خطرناک که از سوی عوامل دانشگاه آزاد(جاسبی)هدایت می شود، ناخواسته منجر به ایجاد تفرقه واختلاف میان دانشجویان بسیجی نگردند.


پیوند‌ها

پیوند‌ها