سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فراموشی تاریخی صادق زیباکلام

سه شنبه 89/9/2 9:9 عصر| | نظر

چندی است که دکتر زیبا کلام با حضور در رسانه ها و مناظرات به بیان دیدگاه ها و عقاید خود پرداخته است. ایشان در اظهاراتشان برخی از آرمان ها و اقدامات جریانات انقلاب را زیر سؤال برده که به تعدادی از آن ها اشاره می کنم.

 

چندی است که دکتر زیبا کلام با حضور در رسانه ها و مناظرات به بیان دیدگاه ها و عقاید خود پرداخته است. ایشان در اظهاراتشان برخی از آرمان ها و اقدامات جریانات انقلاب را زیر سؤال برده که به تعدادی از آن ها اشاره می کنم.

 

 ایشان در اظهاراتی بیان داشته اند که آمریکاستیزی جزئی از گفتمان انقلاب نبوده و این نوع گفتمان از مارکسیست ها وارد انقلاب شده است. آنجا که امام خمینی (ره) در سخنرانی خود در جریان کاپیتولاسیون در منزلشان در قم فرمودند:"آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس ازآمریکابدتر، شوروى از هر دو بدتر، همه از هم بدتر و همه از هم پلیدترند، لیکن امروز سر و کار ما با امریکاست.رئیس جمهور امریکا...این معنا را بداند که امروز در پیش ملت ما از منفورترین افراد بشر است که چنین ظلمى به ملت اسلامى کرده است...امروز تمام گرفتارى ما از امریکاست، تمام گرفتارى ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از امریکاست، این وکلا هم ازآمریکاهستند، این وزرا هم ازآمریکاهستند، همه دست نشانده ‏امریکا هستند" باز هم گفتمانی بود که از مارکسیست ها در بیانات امام (ره) رخنه کرده بود. باید خاطر نشان کنم که این بیانات مربوط به سال 1343 است که امام (ره) این مواضع را تا پایان عمر پر برکت خویش با قدرت فریاد می کشید.  احتمالا آقای زیباکلام آنقدر در مبانی سیاسی مستغرق شده اند که دیگر از مستندات تاریخی غافل شده که اینچنین در تحلیل های سیاسی خود دچار اشتباه فاحش می شود .

دکتر زیبا کلام با صراحت خود را یک لیبرال خوانده و از گفته خود نیز دفاع کرده است. و از جهتی خود را یک فرد انقلابی می داند. باید خاطر نشان کرد، این که کسی خود را یک لیبرال بخواند به این معنی است که پیرو آرا و ایدئولوژی لیبرال که مبتنی بر امانیسم، سکولاریسم، پلورالیسم، علم گرایی، عقل گرائی و سرمایه داری است، می باشد. همانطور که می دانید نه تنها مؤلفه های ایدئولوژی لیبرال و اسلام با یکدیگر سازگاری ندارند بلکه در آرمان ها نیز دچار اختلافات بنیادی می باشند. پس چگونه است که فردی خود را با وجود این همه تضاد، لیبرال مسلمان می خواند ؟اظهارات این چنینی از آقای زیبا کلام تداعی کننده کمونیست های مسلمان است که پر از تضاد در عقاید و رفتار بودند. شاید دکتر زیبا کلام عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران قصد تاسیس یک مکتب التقاطی را دارد!!! آری لیبرال آن ایدئولوژی است که پرورش دهنده اژدهاهایی چون امریکا و انگلیس در جهان بوده که جنایات آن ها در بین ملل مختلف جهان بر هیچ کس از جمله لیبرال ها پوشیده نیست.

دکتر زیبا کلام مکررا در مناظرات خود از عملکرد رضا میرپنج دفاع کرده و در 17 آبان امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان بیان داشت" من معتقدم که ایران مدیون دو نفر است؛ یکی شمشیر آغامحمدخان و دیگری چکمه رضاخان"   این گونه اظهار نظرات از سوی طرف دار مصدق و از اعضای حزب زحمتکشان در قبل از انقلاب، باز هم نشانه ضعف در حافظه تاریخی ایشان است و یا خود را به خواب زده و چشم بر روی جنایات و خیانت های رضا قلدر نسبت به ملت ایران بسته است. رضا قلدر آن قدر خائن بود که حتی به هم پیمانانش هم رحم نکرد و پس از رسیدن به مقاصدش، خبر قتل مشکوک آنان منتشر می شد و سایر هم پیمانانش از ترس جان از کشور گریختند. البته آنقدر از خیانت های پهلوی مستندات فراوان است که نیازی به توضیح بیشتر نمی بینم و تنفر ملت ایران ، قبل از انقلاب که منجر به پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) گردید خود گواهی انکار ناپذیر است.


پیوند‌ها

پیوند‌ها