سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماینده ولی فقیه در استان فارس: هر گونه حضوری در شهر فعلاً متوقف

جمعه 90/3/13 8:56 عصر| | نظر

  15خرداد روز مبارزه با مرفهین بی درد و متحجرین مقدس نما بود/ الگو بودن امروز ایران در عرصه ملل به دلیل ملی گرایی نیست/ مردمی که در استانی که قله نامیده شده زندگی می کنند، لایق سرپرستی‌های گوناگون نیستند/ مردم این عکس العمل‌های هفته گذشته را به صورت خودجوش انجام دادند/استان فارس نیاز به سکانداری دارد که مشکلات آنها را در میدان عمل حل نماید نه در تیتر روزنامه‌ها

 

آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن     گرامیداشت ایام ارتحال امام راحل(ره) و بیعت دوباره مردم، انقلاب اسلامی     با امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت:انحراف در انقلاب     از نقطه‌ای شروع می شود و با توسعه آن خط موازی با خط انقلاب ایجاد می شود    .

وی با اشاره به نمونه‌های زیاد انحراف در تاریخ به ویژه تاریخ اسلام     افزود: قرآن در آیات مختلفی این قضیه را به پیامبر اسلام(ص) هشدار داده که     مواظب باشید اسلام از خط اصلی آن انحراف پیدا نکند    .

امام جمعه شیراز با تصریح به سرنوشت پیامبران بیان داشت:قرآن به پیامبر     سفارش می کند که از زاویه ایجاد کردن و فاصله گرفتن با اسلام هم خود     جلوگیری کند و هم مواظب مردم جامعه باشد.

آیت الله ایمانی با تصریح بر اینکه فاصله گرفتن پیامبر از خط اسلام سخت نیست، خاطرنشان کرد: نگهداری مردم در خط اسلام بسیار سخت و شکننده می باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطف و تحول در مسیر تاریخ اسلام بود، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز دقیقاً همین مسئولیت پیامبر اسلام(ص) و ائمه (ع) را در قبال مردم دارند که آنها را از خط انحراف دور نگه دارند.

وی تصریح کرد: قرآن بارها به پیامبر اسلام(ص) تاکید داشته است که بایستی استقامت در مسیر اسلام ناب داشته باشید و از انحراف در این مسیر جلوگیری کنید.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خطبه‌های نمازجمعه دشمن شکن شیراز ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) و تسلیت امام هادی(ع) به بزرگداشت ایام چهارده تا پانزده خردادماه، که سالروز رحلت امام(ره) و قیام ماندگار 15 خرداد و بیعت مسلمین با امام خامنه‌ای به عنوان ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب بود، اشاره کرد و گفت: 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ و یک حادثه منحصر به فرد بود؛ چرا که آغاز مبداء تاریخ انقلاب و تداوم حیات آن در این روز شکل گرفت.

وی اضافه کرد: این روز، روز مبارزه با مرفهین بی درد و متحجرین مقدس نما، بود و روز سرنوشت ساز در تاریخ اسلام و جهان است.

 امام جمعه شیراز با اشاره به احادیثی از امام محمدباقر(ع) و امام هادی(ع) در مورد ولایت فقیه بیان کرد:اگر امروز تمامی حادثه‌ها و فتنه‌ها مهار می شود، به دلیل وجود همان علمایی است که امام هادی(ع) شجاعت آنها را یادآوری کرده بود.

 آیت الله ایمانی با اشاره به حوادث انقلاب و طوفان‌های پس از آن، عنوان کرد: نویسندگان و نخبگان زیادی به این طوفان‌ها اشاره می کنند اما؛ متاسفانه کسی از مهار این فتنه‌ها و حوادث کشتی انقلاب که به سلامت به ساحل نجات رسیده است، یادی نمی کنند.

 نماینده ولی فقیه در فارس وجود با برکت رهبر معظم انقلاب را  در خاموش کردن و مهارنمودن فتنه‌های 78، 88 و فتنه‌های مختلف را بی بدیل دانست و عنوان نمود: الگو بودن امروز ایران در عرصه ملل به دلیل ملی گرایی و تلاش برخی از افراد نیست، بلکه به دلیل صبر و استقامت و هوشیاری و بصیرت و سکانداران انقلاب یعنی امام (ره) و امام خامنه‌ای می باشد.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع مردم استان فارس که بیان داشته بودند اینجا منبع عظیم و جوشان استعدادهای الهی است، و اینکه استان فارس در قله است، گفت: این نکات را یادآور می کنم تا به مسئولین کشور یادآور شوم که مردمی که در استانی که قله نامیده شده زندگی می کنند، لایق سرپرستی‌های گوناگون نیستند.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: اکثریت مسئولیت‌های استانی ازدهداری گرفته تا استانداری توسط سرپرست اداره می شود و این در شان پنج میلیون انسان ولایتمدار و حزب اللهی و فرهیخته فارس نیست.

 وی با اشاره به خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته گفت:در هفته گذشته بنده نکاتی را خدمت وزارت کشور بیان کردم اما از کسی دعوت برای هیچ عکس العملی ننمودم و مردم این عکس العمل‌های هفته گذشته را به صورت خودجوش انجام دادند.

 آیت الله ایمانی تصریح کرد: اجازه بدهید مسئولین در کمال آرامش به مسئولیت خود برسند و این فضایی را که برای استان ایجاد کرده‌اند سر و سامان دهند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: استان فارس نیاز به سکانداری دارد که مشکلات آنها را در میدان عمل حل نماید نه در تیتر روزنامه‌ها.

وی خاطرنشان کرد:هر گونه حضوری در شهر فعلاً متوقف شوند تا به دور از هر گونه جنجال تکلیف معضلات استان مشخص شود و استانداران آینده به ایجاد زیرساخت‌ها و مطالبات به حق این استان به پردازد 

 

ایمانی ادامه داد: ما انتظار داریم هر فردی را برای تصدی استانداری فارس انتخاب می کنند،در فضای دور از چالش، بازی های سیاسی و تاثیر گذاری جریان های مختلف و فردی مانند خود مردم فارس در قله باشد تا بتواند عقب افتادگی ها و زیرساخت های این استان را جبران کند.

 

ایمانی گفت: از مسوولان این انتظار را دارم که به درد ما که درد استان فارس است، برسند . درد استان این است که با بیشترین جمعیت و عظیم ترین منابع انسانی در شرایط نامطلوبی به سر می برد.
وی بیان کرد: استان های دیگر چند کیلومتر آزادراه دارند و فارس چند کیلومتر؟ استان های دیگر چند کیلومتر قطار و ریل دارند و فارس چند کیلومتر؟، استان های دیگر چه میزان صنایع فولاد و آلومینیوم دارند و فارس چه میزان؟، خدمات در استان های دیگر در چه حدی انجام می گیرد و در این استان چه اندازه؟
ایمانی اظهارداشت: این استان حقش نیست که این چنین مظلوم بماند و طبیعتا مسوولان هم دوست ندارند نقطه ای در کشور با وجود همه امکانات عقب مانده شود


پیوند‌ها

پیوند‌ها