سفارش تبلیغ
صبا ویژن

"دیروز، امروز، فردا"، این برنامه روشنگر پلمب شد

جمعه 89/6/5 5:25 عصر| | نظر

این برنامه که خشم بسیاری از دشمنان اسلام را بر افروخته بود ، به دستور آقایان مسئول صدا و سیما پلمب شد

علت این تصمیم بیانات اخیر رهبری در جمع دانشجویان مطرح شده است. استناد به این جمله که "آزاداندیشى جایش توى تلویزیون نیست؛ آزاداندیشى جایش توى جلسات تخصصى است."باید پرسید که آیا استناد سانسور گونه از فرمایشات رهبری و برداشت های مبتنی بر آن چقدر بر فرمایشات و منویات رهبری تطابق دارد. آیا اینگونه تصمیمات از روی غرض است یا سوء برداشت؟


فعالیتهای نهضت خداپرستان سوسیالیست

جمعه 89/6/5 5:57 صبح| | نظر

خداپرستان سوسیالیست با نگاه متعصب و رویکرد متحجرانه و خرافی به دین و باورهای مذهبی در چالش جدی بودند. به همین خاطر نخشب، پنج کتابچه در این باره نوشت  و جلسه‌های آموزشی برای آگاهی افراد برگزار می‌کرد. همچنین نهضت «روزنامه مردم ایران» را که ارگان نهضت بود، منتشر می‌کرد.
  نهضت خداپرستان سوسیالیست از آغاز فعالیت جبهه ملی و مصدق با او همراه شدند و در ماجرای ملی شدن صنعت نفت فعالیت‌های زیادی را انجام دادند.
  نهضت خداپرستان سوسیالیست در پاییز سال 1327 به هنگام جنگ اعراب و صهیونیست‌ها و تشکیل دولت اسرائیل، همراه با آیت الله کاشانی، آیت الله طالقانی، انجمن اسلامی دانشجویان، فدائیان اسلام و اتحاد مسلمین، اولین متیتیگ را علیه اسرائیل و در حمایت از فلسطین و اعراب برپا کردند.
  نهضت در ادامه کار خود با نام‌های متعددی به فعالیت پرداخت. آنها پس از جدایی از حزب ایران، جمعیت آزادی مردم ایران را در اواخر سال 1331 تأسیس کردند، و دامنه فعالیت‌های خود را در برخی شهرستان‌ها توسعه دادند ولی با کودتای 28 مرداد فعالیت جمعیت متوقف شد و اعضای آن دستگیر شدند. جمعیت بعد از کودتای 28 مرداد نام خود را حزب مردم ایران گذاشت، ولی با سرکوب قیام‌های 12 تا 15 خرداد 1342 حزب یه کار مخفی روی آورد و جنبش آزادیبخش مردم ایران (جاما) را تأسیس کرد که تا آستانه انقلاب فعالیت‌ آن محدود و مخفی بود ولی با نزدیک شدن به انقلاب، فعالیت‌ جاما نیز بیشتر و به امام نزدیک شدند و آرمان‌های امام را دنبال می‌کردند. با پیروزی انقلاب، با نام جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران (جاما) به فعالیت علنی پرداخت، و در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی با مجاهدین خلق، جنبش مسلمانان مبارز، جنبش و سازمان اسلامی شورا ائتلاف کرد ولی موفقیتی به دست نیاوردند. با حوادث سال‌های 60 و 61، جاما نیز مانند دیگر گروههای چپ گرا به مرور زمان به طور کلی از صحنه سیاسی ایران حذف شد.
به نظر شما این عکس چه ارتباطی  با متن دارد؟
<   <<   6   7   8      >

پیوند‌ها

پیوند‌ها